Saturday, July 22, 2006

Nixons matte och jag

Igår var jag på krogrunda på Söder, vilket var kul. Först var vi på Judith och Bertil där alla hälsar på mig mest och jag alltid får en stor skål vatten. Jag bekantade mig med en främmande man och slickade hans fötter litegrann.
Sen var vi på Street, och där var Nixons matte och spelade skivor på uteserveringen! Först ville jag knappt hälsa på henne men lite senare bestämde jag att jag ville sitta i hennes knä. Jag var väldigt nöjd med det. Nixon var inte där. Jag kände att jag var i centrum.
Vi gick till Loopens Marina, där jag träffade en liten tjock jackrusselltant och en gräsand, och morrade åt en labrador. Sen gick vi längs Årstaviken till Nyfiken Gul. Där stannade vi inte så länge för då var jag trött och ville hem. Idag har jag varit jättetrött, det är ansträngande att vara ute på krogen.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det var jättekul att ha dig i knät. Du är verkligen som en stor, väldoftande säl.

12:21 AM  
Blogger Hanna said...

Vi korthåriga taxar är kända för att dofta gott! Jag sitter gärna i knät på dig igen!

1:18 PM  

Post a Comment

<< Home