Wednesday, November 29, 2006

Nyttohundskurs

Det är ingen ände på kurserna jag och matte går nu i höst! Igår började nyttohundskursen. Det är tänkt att man ska lära sig t ex att tända och släcka lampor. Och stänga dörrar. Jag hade tänkt fokusera mer på att öppna dörrar, och väskor med blixtlås. Hur som helst så började vi med att lära mig klicker. Den lät lite obehagligt men snart förstod jag att den betydde godis. En som också lät obehagligt var Bellman, en kurskompis. Han skällde då och då så att hans kropp skakade. Jag har aldrig sett något så stort. Han är newfoundland och väger 70 kg. Jag gjorde en massa lugnande signaler när han skällde, och gömde mig bakom mattes stol. Sen träffade vi en yorkshirevalp som hette Pussel och var tolv veckor. Mycket bättre storlek på henne.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home