Sunday, November 19, 2006

Spårträff

Igår var Nixon och jag med Huddinge hundungdom och spårade i skogen. Det var kul, och jag var jätteduktig, och gick exakt där matte hade gått, med nosen i marken. Fast en gång slarvade jag och missade att det var en skarp sväng. Men då stannade matte, och efter ett tag gick jag tillbaka och hittade rätt. I slutet av spåret fanns köttbullar och snögubben, som jag inte sett sen i torsdags då matte bytte ut den mot godis och lade den i ett skåp. Lustigt att den skulle ligga där, i skogen! Matte fick bära den först, men så fort vi kom innanför dörren hemma kom jag ihåg den och befallde matte att ta fram den ur fickan, och ge mig den, så jag kunde få leka med den en stund. Sen bytte vi den mot köttbullar och nu vet jag inte var den är igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home