Friday, April 14, 2006

Oj, vad jag är trött

Här trodde man att man skulle få en slappdag! Men inte så! Billy ringde och ville gå på promenad i Farsta, så då fick man ju ställa upp. Nu har jag krupit långt in under täcket och tänker INTE gå ut på fler promenader idag.
Det luktar rosmarin i hela köket, för matte tänker försöka sig på giftfri fästingbekämpning i år:
1 liter vatten kokas upp. Tillsätt 1 burk rosmarin. Låt svalna, sila av, tillsätt en sked vitvinsvinäger. Förvara en vecka/tio dagar i kylskåp. Sprutas på eller ta på en trasa och gnid in på hunden innan varje promenad.
Jag kommer att lukta som en liten stek!
Hoppas det funkar. Det är läskigt med de giftiga fästingmedlen.

1 Comments:

Blogger Anton said...

yikes! jävlar vad galet. vem vill lukta så?

vi firar påsk i mariestad. jag har ätit massa prinskorv och köttbullar. sen försökte de bada mig men jag skrek så de plockade ur mig. haha!

9:08 PM  

Post a Comment

<< Home