Thursday, May 24, 2007

Cykelkorgen, Selma och andra saker



Mycket har hänt, som matte brukade inleda sina dagboksposter med när hon var liten. Jag har varit passad av Pelle och Tant Blå en hel vecka. Jag var så arg på Pelle, för han höll sig inte på mattan som han skulle. Tant Blå och matte tyckte att jag inte bjöd till. Det var ganska jobbigt, faktiskt. Och när matte kom hem hade hon köpt en amerikansk militärjacka till Pelle (se bild ovan) men inte till mig! Men jag fick godis med cheeseburgersmak som är jättejättegott. Jag får en liten godisbit varje morgon när jag vaknar och en när jag åker i cykelkorgen. Cykelkorgen går faktiskt ganska bra nu, jag är inte rädd längre. Man har bra utsikt, och är egentligen lika säker som när man åker bil.
En dag när vi var hos Tant Blå kom den vackra Selma och hälsade på (se bild ovan). Hon är förtjusande.
Jag är så nöjd med att vara hemma, jag rusar hem sista biten och sen rusar jag runt och leker med leksakerna och sen ligger jag i sängen och har det bra. Jag längtar till helgen när jag får sova länge i sängen och inte behöver åka till dagmatte K, även om det är trevligt där också.

2 Comments:

Blogger tant bla said...

Pelle höll sig på mattan. Han gick omkring och såg ut som en egyptier på Faraos tid, gick i sidled o var alldeles platt o närapå osynlig. Vad hjälpte det? mot en O som gick o var Napoleon!

11:15 PM  
Blogger Oskar said...

Men det var mest en KÄNSLA jag hade! Att han hade upproriska TANKAR!!! Som jag ville KVÄSA.

11:20 AM  

Post a Comment

<< Home